Am

Jauhkan anak-anak anda dari magnet kecil

Jauhkan anak-anak anda dari magnet kecil


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Magnet nadir bumi ini, yang sering dijumpai di mainan meja untuk orang dewasa, telah menjadi perhatian keselamatan selama bertahun-tahun. Beberapa set magnet mengandungi beratus-ratus bola magnet kecil, masing-masing 10 kali lebih kuat daripada magnet peti sejuk biasa. Sekiranya seorang kanak-kanak menelan hanya dua magnet, mereka dapat saling menarik di dalam badan, menyebabkan lubang masuk dan penyumbatan organ dalaman.

Kerana bahaya ini, Suruhanjaya Keselamatan Produk Pengguna melarang penjualan magnet pada tahun 2012. Akibatnya, lawatan ke bilik kecemasan hospital untuk pengambilan magnet turun separuh, satu kajian menunjukkan.

Tetapi tiga tahun yang lalu, pada tahun 2016, mahkamah persekutuan mencabut larangan tersebut. Sejak itu, pengeluar telah mengatur sendiri. Nampaknya mereka tidak melakukan pekerjaan dengan baik.

Pada tahun 2019, pusat kawalan racun negara menerima kira-kira enam kali lebih banyak panggilan mengenai magnet yang ditelan daripada pada tahun 2016 Washington Post laporan. Itu kira-kira 1.600 kes magnet yang diketahui ditelan, kebanyakannya oleh kanak-kanak.

Apa di sebalik kenaikan itu? Pakar perubatan mengatakan bahawa ia mesti berlaku kerana magnet ini sudah ada di pasaran.

Industri magnet telah menerapkan beberapa standard keselamatan sukarela, seperti meletakkan label amaran pada pembungkusan. Tetapi kumpulan keselamatan dan pengawal selia mengatakan ini tidak cukup untuk melindungi anak-anak. Sebagai contoh, penyokong keselamatan berpendapat bahawa magnet harus dibuat terlalu besar untuk ditelan, atau dibuat kurang kuat sehingga tidak menyebabkan kerosakan organ ketika tertelan.

"Ini adalah salah satu produk yang paling berbahaya di pasaran," kata ahli gastroenterologi pediatrik Bryan Rudolph kepada akhbar itu. "Kecederaan ini amat mengerikan."

Untuk melindungi anak anda, jauhkan produk magnet dari jangkauannya (lebih baik lagi, jangan menyimpannya di rumah anda). Malah remaja harus diberi amaran tentang cuba menggunakan magnet ini untuk meniru tindikan di mulut, telinga, atau hidung mereka, menurut American Academy of Pediatrics.

Sekiranya anda fikir anak anda telah menelan magnet atau benda berbahaya yang lain, segera dapatkan rawatan perubatan, walaupun dia kelihatan baik. Baca tentang apa yang harus dilakukan sekiranya anak anda menelan objek.

laman web kami Berita & Analisis adalah penilaian berita terkini yang dirancang untuk mengatasi gembar-gembur dan memberi anda apa yang perlu anda ketahui.


Tonton videonya: DIY - Build Mega Mansion Has Waterfall Pool For Goldfish, Hamster With Magnetic Balls Satisfying (Mungkin 2022).

Video, Sitemap-Video, Sitemap-Videos